Pellanet

ΟΛΘ: Επενδύσεις 27 εκατ. άμεσα από τους ιδιώτες – Ποια εικόνα αντίκρυσαν

Tην άμεση έναρξη επενδύσεων, ύψους 27 εκατ. ευρώ, ουσιαστικά με το που ανέλαβε η νέα διοίκηση την ΟΛΘ A.E., ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Σωτήρης Θεοφάνης, στην πρώτη μεγάλη και εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησαν σήμερα οι εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας των επενδυτών και συγκεκριμένα ο κ. Alexander Wilhelm Von Mellentin, CEO του fund DIEP, o κ. Boris Wenzel, CEO της Terminal Link και ο κ. Arthur Davidyan, εκπρόσωπος της Belterra του ομίλου Σαββίδη.

Το μάνατζμεντ των ιδιωτών - που θέλουν να κάνουν τον ΟΛΘ "το μόνο μεγάλο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης"- βρήκε μία πολύ διαφορετική εικόνα κυρίως σε ότι αφορά στην κατάσταση του μηχανικού εξοπλισμού, από εκείνη που περιγραφόταν στο data room, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να βάλει "βαθιά το χέρι στην τσέπη" από φέτος, για την προμήθεια μηχανημάτων και τη συντήρηση εξοπλισμού.

Στόχος της νέας διοίκησης είναι η άμεση προώθηση των επενδύσεων, ενώ θα επιδιωχθεί ως το τέλος του 2018 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το κυριότερο έργο υποδομής στον Λιμάνι που είναι η επέκταση του 6ου προβλήτα.

Η Κοινοπραξία θα υλοποιήσει και μάλιστα στους ταχύτερους τεχνικά δυνατούς χρόνους τις συμβατικές της υποχρεώσεις όσον αφορά τις επενδύσεις, όπως είπε ο κ. Θεοφάνης, ο οποίος απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση με ένα... "ουδέν σχόλιον προσωρινά", δεν απέκλεισε τυχόν ενεργοποίηση των ρητρών που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης ακριβώς επειδή η κατάσταση του εξοπλισμού που παρέλαβε, στο Λιμάνι, ήταν διαφορετική από εκείνη που περιγραφόταν.

Προς το παρόν η νέα διοίκηση περιμένει την έκθεση των ορκωτών λογιστών στο τέλος του μήνα, για να αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις της, ενώ "τρέχει" τις εξής ενέργειες: καλύτερες υπηρεσίες στις ναυτιλιακές εταιρείες και τους εξαγωγείς, εξομάλυνση των προβλημάτων που προκύπτουν από την κατάργηση της τρίτης βάρδιας από πλευράς τελωνειακών και επιστροφή στο Λιμάνι τριών μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών.

Σε ό,τι αφορά στην αποχή των τελωνειακών από την νυκτερινή βάρδια ο κ. Θεοφάνης είπε χαρακτηριστικά "δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο το κράτος δεν ανταποκρίνεται σε μια στοιχειώδη του υποχρέωση, να παρέχει ελεγκτικούς μηχανισμούς σε 24ωρη βάση". Από το κράτος επίσης, οι ιδιώτες περιμένουν να ολοκληρωθούν τα έργα που αφορούν τις συνδέσεις με τα δίκτυα μεταφορών, οδική και σιδηροδρομική.

Boris Wenzel: Έχουμε φιλόδοξα σχέδια για τον ΟΛΘ

Ο κ. Boris Wenzel, o CEO της Terminal Link, δηλαδή του μέλους της Κοινοπραξίας που φέρει το knowhow στη διαχείριση λιμένων, με 13 ports στο δίκτυό της, δήλωσε ότι για τον ΟΛΘ, έχει πολύ φιλόδοξα σχέδια και πως ήδη το Λιμάνι, που έκανε πολύ ομαλά τη μετάβαση στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, προχωράσει πολύ γρήγορα για την ανάκτηση της κίνησης που έχασε λόγω της αποχής των τελωνειακών.

Η μεγάλη διαφορά για τον ΟΛΘ θα φανεί σε 5 χρόνια, όταν υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί και η επέκταση του 6ου προβλήτα. Τότε το λιμάνι θα μπορεί να δεχτεί deep sea vessels, τύπου panamax και να παρέχει υπηρεσίες σε κύριες γραμμές. Για την Terminal Link, που δεν διαχειρίζεται άλλο λιμάνι στην περιοχή, όλο το βάρος πέφτει στην ανάπτυξη του ΟΛΘ, που έχει να ανταγωνιστεί λιμάνια στην Αδριατική και της Ρουμανίας.

O επικεφαλής του μεγαλύτερου επενδυτή της Κοινοπραξίας, ο CEO του επενδυτικού φορέα DIEP, κ. Alexander Von Mellentin δήλωσε ότι η Κοινοπραξία είναι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που προκύπτουν από την ανάληψη της διοίκησης και πως κατ΄ αυτόν το Λιμάνι έχει μέλλον, παρά τα όποια προβλήματα. Προφανώς το fund DIEP πιστεύει στην Ελλάδα και επενδύει στη χώρα, κάτι που όπως είπε πιστεύουν και άλλοι Γερμανοί επιχειρηματίες που ήδη επενδύουν στην χώρα.

Νταβιντιάν: Ο όμιλος Σαββίδη βλέπει συνέργιες

Για τον όμιλο Σαββίδη, ο OΛΘ είναι περιουσιακό στοιχείο μεγάλης οικονομικής αξίας, για την Θεσσαλονίκη, τη βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια, ένα asset το οποίο όταν το αντίκρυζαν, τα στελέχη του Ομίλου, πριν τέσσερα χρόνια, από την πλευρά του "Μακεδονία Παλλάς", δεν φαντάζονταν ότι θα γίνονταν μέτοχοι του 20%.

Ο CEO της Βelterra, Αρτούρ Νταβιντιάν τόνισε ότι οι επενδυτές θα κάνουν ότι απαιτείται για να γίνει ο ΟΛΘ "το καλύτερο λιμάνι της Μεσογείου", ενώ δήλωσε σε σχέση και με το διαγωνισμό για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, ότι ο Όμιλος Σαββίδη, συμμετείχε διερευνητικά στην προηγούμενη φάση γιατί βλέπει πιθανές συνέργιες του Λιμένα με ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο.

Συγκεκριμένα για το Γκόνου, δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την ΟΛΘ A.E., είπε ο κ. Θεοφάνης, προσθέτοντας ότι αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα μπορούσε ενδεχομένως να υπάρχει ενδιαφέρον από μέλη της Κοινοπραξίας, με προϋπόθεση τη σύνδεση του πρώην στρατοπέδου με το σιδηρόδρομο.
Στην εμπορική δυναμική του ΟΛΘ σαν εξαγωγικό λιμάνι, αναφέρθηκε ο αναπλ. διευθύνων σύμβουλος και γενικός εμπορικός διευθυντής κ. Rui Pinto.

Απάντηση Θεοφάνη στις δηλώσεις Πάιατ

Από τη νέα διοίκηση και τους εκπροσώπους της Κοινοπραξίας ζητήθηκε να σχολιάσουν τις αρνητικές δηλώσεις του Αμερικανού πρέσβη Τζέφρι Πάϊατ, σχετικά με την ομάδα των επενδυτών και ειδικότερα με τον κ. Σαββίδη.

Στην ερώτηση απάντησε ο κ. Θεοφάνης λέγοντας "Θα είμαι λακωνικός και ταυτόχρονα αυστηρός. Δεν είναι δουλειά μου να σχολιάζω δηλώσεις κρατικών διπλωματικών υπαλλήλων, διαπιστευμένων στη χώρα μου, όπως και δεν είναι δουλειά αυτών των υπαλλήλων, που έχουν διαπιστευθεί στη χώρα μου, να σχολιάζουν ή να τοποθετούνται σε επενδύσεις που πραγματοποιούνται στη χώρα μου, σε περιπτώσεις μάλιστα που δεν υφίσταται επιχειρηματικό ενδιαφέρον από την χώρα από την οποία προέρχονται. Είμαι λακωνικός και αυστηρός σε αυτό και κλείνω την κουβέντα εδώ και... ο νοών νοείτο".

Επενδύσεις σε εξοπλισμό

Στο πλαίσιο των άμεσων επενδύσεων σε μηχανήματα, η ΟΛΘ A.E. θα προμηθευτεί 2 νέες γερανογέφυρες, 12 νέα straddle carriers, θα επισκευάσει 9 παλαιά carriers και 3 γερανογέφυρες.

Με την κατασκευή της επέκτασης του 6ου προβλήτα ο ΟΛΘ θα χρειαστεί 5 νέες γερανογέφυρες, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα θα δίνει έμφαση στα προηγμένα τεχνολογικά λιμενικά συστήματα.

Πάντως, στο διάστημα των τριών εβδομάδων που μεσολάβησαν από τότε που ανέλαβε τη διοίκηση ο νέος μεγαλομέτοχος, μειώθηκε δραστικά ο χρόνος εξυπηρέτησης των πλοίων και μειώθηκαν οι χρόνοι αναμονής, από 130-145 ώρες, σε λιγότερες από 15 ώρες.

Πηγή: voria.gr

Δημοσιεύτηκε στις 17 Απριλίου, 2018


Σχόλια

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ

Παρακαλούνται οι εμπλεκόμενοι ιδιοκτήτες για την άμεση απομάκρυνση του
αγροτικού εξοπλισμού τους που βρίσκεται εντός των γεωτεμαχίων ιδιοκτησίας
Δ.ΥΠ.Α. (Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης) επί της οδού Σαλαμίνος του
οικισμού Κρύας Βρύσης Πέλλας, προκειμένου η Υπηρεσία να προβεί στον
απρόσκοπτο καθαρισμό και αποψίλωσή τους.


pellanet facebook