Pellanet

Πότε θα είναι έτοιμος(επιτέλους) ο διάδρομος 10/28 του «Μακεδονία»

Με τις υποδομές του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης σαφώς ενισχυμένες και βελτιωμένες, ο τουρισμός της Βόρειας Ελλάδας έχει μπροστά του καλύτερες μέρες.
                                           
                                            Το πρώτο τρίμηνο του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του το μεγάλο έργο επέκτασης και αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10/28 του αεροδρομίου "Μακεδονία" και αφού θα έχει ως τότε γράψει καθυστερήσεις, ειδικά για την επέκταση, πέντε ετών και πλέον.
Τα "τραβηγμένα" χρονοδιαγράμματα, αυτή την φορά πιστεύεται ότι θα τηρηθούν, γιατί το έργο της επέκτασης πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, ενώ οπωσδήποτε θα έχει μέχρι τότε περαιωθεί, παρά την παράταση που δόθηκε πριν λίγες ημέρες και το έργο αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος.
Μετά την κινητοποίηση που υπήρξε από φορείς του Τουρισμού αλλά και της Αυτοδιοίκησης, το υπουργείο Υποδομών και εγγράφως μετέθεσε την έναρξη της Δ' φάσης της εργολαβίας για την αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος του 10/28, προκειμένου να μην πληγεί η θερινή σεζόν. Έτσι, αντί οι εργασίες να αρχίσουν στα μέσα Ιανουαρίου, θα ξεκινήσουν να εκτελούνται στις 15 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2018.
Σημειώνεται ότι η Δ' φάση αφορά στο τμήμα που ο διάδρομος 10/28 συναντά τον διάδρομο 16/34 και πως η αναβάθμιση του υπολοίπου χερσαίου τμήματος του 10/28 έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.
Η παράταση που δίνεται στη συγκεκριμένη εργολαβία, αφήνει ένα επιπλέον αρκετό χρονικό περιθώριο για το μεγάλο έργο της επέκτασης, αφού πέρυσι ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης είχε δηλώσει ότι θα τελείωνε τον Μάρτιο του 2017, ενώ κάποιες μάλλον πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις μιλούσαν για τέλος του 2017.
Για την ιστορία του πράγματος σημειώνεται ότι το έργο της επέκτασης ήταν αρχικά να ολοκληρωθεί το 2011. Υπήρξαν εμπόδια τεχνικά και οικονομικά (σ.σ. οι δανειοθάλαμοι για τα υλικά επίχωσης, από τον Άγιο Αντώνιο "πήγαν" στο Λιτόχωρο, ενώ είχε για κάποιο διάστημα διακοπεί και η χρηματοδότηση) οπότε, με την αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση, ο προϋπολογισμός ανέβηκε στα 179 εκατ. ευρώ.
Το άλλο έργο, της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος, έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014, όμως σε αυτή την περίπτωση τα προβλήματα είχαν την μορφή παλαιών πυρομαχικών. Η εργολαβία έγραψε αναγκαστικά καθυστέρηση ενώ το κόστος ανέβηκε από 25,188 εκατ. ευρώ στα 25,792 εκατ. ευρώ, επειδή ο ανάδοχος (ΕΤΕΘ Α.Ε.) ζήτησε να αποζημιωθεί, κάτι που όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, θα απαιτήσει και για αυτήν την νέα καθυστέρηση στην κατασκευή της Δ' φάσης.
Όπως όμως και να έχει η κατάσταση, το αεροδρόμιο "Μακεδονία", αρχές του 2018, στο πρώτο τρίμηνο, θα έχει έναν διάδρομο προσαπογειώσεων που θα μπορεί να εξυπηρετεί και υπερατλαντικές πτήσεις.
Εν τω μεταξύ, η όλη κατάσταση στο "Μακεδονία" αρχίζει να αλλάζει καθώς τέλος Ιανουαρίου πρόκειται να εγκατασταθεί η παραχωρησιούχος Fraport που έχει ουσιαστικά προετοιμαστεί και βρίσκεται στις τελικές συνεννοήσεις με το ελληνικό δημόσιο για το πως ακριβώς θα γίνει η παράδοση- παραλαβή του αεροδρομίου.
Η Fraport, το πρώτο διάστημα της εγκατάστασής της θα κάνει μερικές αναγκαίες βελτιωτικές εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους και αφού κλείσει η θερινή σεζόν με την υψηλή κίνηση, θα βάλει μπροστά την μεγάλη επένδυση που κυρίως αφορά την επέκταση του επιβατικού σταθμού.
Με τις υποδομές του σαφώς ενισχυμένες και βελτιωμένες, το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και η τουριστική όπως και επιχειρηματική κίνηση της βόρειας Ελλάδας, μπορούν να περιμένουν μόνο καλύτερες ημέρες.
Πηγή: http://voria.gr/article/aerodromio-makedonia-proto-trimino-tou-2018-etimos-o-diadromos-1028

Δημοσιεύτηκε στις 2 Μαρτίου, 2017


Σχόλια

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ

Παρακαλούνται οι εμπλεκόμενοι ιδιοκτήτες για την άμεση απομάκρυνση του
αγροτικού εξοπλισμού τους που βρίσκεται εντός των γεωτεμαχίων ιδιοκτησίας
Δ.ΥΠ.Α. (Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης) επί της οδού Σαλαμίνος του
οικισμού Κρύας Βρύσης Πέλλας, προκειμένου η Υπηρεσία να προβεί στον
απρόσκοπτο καθαρισμό και αποψίλωσή τους.


pellanet facebook