Pellanet

Ο Γ. Σηφάκης παρουσίασε στα Γιαννιτσά το σχέδιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της Πέλλας

Γιάννης Σηφάκης στην εκδήλωση με τον Υπουργό Νίκο Παππά :  Αυτό είναι το σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της Πέλλας

Να χρηματοδοτηθούν οι οδικές παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδώνας και ο προαστιακός σιδηρόδρομος

Να χρηματοδοτηθεί από το ΠΑΑ το φράγμα του Αλμωπαίου και 5 μικρές λιμνοδεξαμενές στους τέσσερεις  δήμους της Πέλλας

Να βοηθηθούν οι αγρότες με 50% μείωση της φορολογίας στους οργανωμένους σε οργανώσεις παραγωγών

Να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το ανάκτορο της Πελλαίας χώρας

Να βοηθηθεί το τοπικό σύμφωνο ανάπτυξης του ενιαίου φορέα ανάπτυξης του ορεινού όγκου Πόζαρ- Καϊμακτσαλάν- Βεγορίτιδα

Να ολοκληρωθεί η προστασία της λίμνης Βεγορίτιδας

Βελτίωση υγείας, παιδείας, αθλητισμού και πολιτισμού

Η Πέλλα υποδέχτηκε χθες τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Νίκο Παππά.

Ο Υπουργός στην ομιλία του αναφέρθηκε στις πολιτικές εξελίξεις, στην πορεία της αξιολόγησης, στην πολιτική παραγωγικής ανασυγκρότησης και στην αλλαγή του παραγωγικού προτύπου, στην δίκαιη ανάπτυξη.

O χαιρετισμός του Γιάννη Σηφάκη στην εκδήλωση στα Γιαννιτσά με τον Υπουργό Νίκο Παππά, που παρουσιάζει τι έγινε στην διετία και τους άξονες της παραγωγικής ανασυγκρότησης της Πέλλας προβάλλοντας συγκεκριμένα ώριμα αιτήματα της κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής

 

  • Χαιρετίζουμε την επίσκεψη στην Πέλλα του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής και Επικοινωνίας σ.Νίκου Παππά. Η επίσκεψη του Υπουργού έρχεται σαν συνέχεια των επισκέψεων πολλών άλλων υπουργών της κυβέρνησης, κάτι καθόλου σύνηθες για την Πέλλα στην διάρκεια όλων των προηγούμενων δεκαετιών

Είμαστε σίγουροι ότι μετά την ολοκλήρωση της δύσκολης φάσης της διαπραγμάτευσης, μετά την 2η αξιολόγηση, τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στην ποσοτική χαλάρωση που θα συμβάλλουν στην σταθερότητα και εμπιστοσύνη στην οικονομία και την εκκίνηση της δίκαιης ανάπτυξης οι επισκέψεις αυτές θα φέρουν  συγκεκριμένα και χειροπιαστά αποτελέσματα.

  • Ακόμη τα εγκαίνια του ευρυζωνικού δικτύου της Πέλλας που θα γίνει αύριο στον Αρχάγγελο από τον Υπουργό δημιουργεί μια άλλη κατάσταση σε 32 οικισμούς της Πέλλας βοηθώντας την καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων βοηθώντας την ανάπτυξη τους και βελτιώνοντας την ανταγωνιστική τους θέση.
  • Γενικά η Πέλλα είναι ένας Νομός ευλογημένος από την φύση με εξαιρετικές δυνατότητες τόσο στον πρωτογενή τομέα ( εύφορη γη, πολύ δυναμικά προϊόντα κυρίως με δενδρώδεις καλλιέργειες ( το μεταποιημένο ροδάκινο- κομπόστα κατέχει την πρώτη θέση στον κόσμο, στην Πέλλα παράγεται το 70% του κερασιού στην χώρα, ύπαρξη σοβαρής μεταποίησης αγροτικών προϊόντων, μεγάλες δυνατότητες στην κτηνοτροφία, στην εκμετάλλευση του δασικού πλούτου – το Δασαρχείο Αριδαίας δεύτερο σε παραγωγικότητα στην χώρα), σημαντικές δυνατότητες στον ήπιο τουρισμό ( brand name Μέγας Αλέξανδρος,  Μουσείο Πέλλας, Λουτρά Πόζαρ, Χιονοδρομικό Καϊμακτσαλάν, λίμνη Βεγορίτιδα, μοναστήρια, βυζαντινές εκκλησίες, τα χνάρια της Αρχαίας Εγνατίας), έντονη πολυπολιτισμικότητα ( ντόπιοι-δίγλωσσοι, πόντιοι, μικρασιάτες, βλάχοι), θέση στο χάρτη ανάμεσα στην ενδοχώρα και στις γειτονικές Βαλκανικές χώρες που είναι – εν δυνάμει- αγορές στο αγροτικό, τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν.

 

Η ΠΕΛΛΑ ΕΠΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ

Παρά τα πλεονεκτήματα της η Πέλλα κατολίσθησε από την 5η θέση σε κατά κεφαλήν εισόδημα το 1990 στην 49η θέση σήμερα ( έχασε 45 θέσεις σε 27 χρόνια) βρισκόμενη έξω από όλους τους εθνικούς σχεδιασμούς επί δεκαετίες.

Παράγοντες που καθόρισαν αυτή την εξέλιξη:

  • Πολιτικές μη ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις ( ένταξη έργων στις Περιφέρειες με κριτήριο την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών συμφερόντων)
  • Απόλυτη κυριαρχία στο πολιτικό προσωπικό του παραγοντισμού και αποθέωση των πελατειακών σχέσεων ( Το προσωπικό ρουσφέτι ήταν η κυρίαρχη μορφή πολιτικής, κάτι που επιχειρείται να συνεχιστεί ακόμη και τώρα με προφανώς αντικειμενικά πολύ μικρότερες δυνατότητες). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την μη ύπαρξη κοινών στόχων και δράσεων των πολιτικών παραγόντων, ΟΤΑ, φορέων της κοινωνίας στην διεκδίκηση αναπτυξιακών έργων, βοήθεια στην οργάνωση της κοινωνίας κλπ.
  • Πλήρης διάλυση στην Πέλλα της οργάνωσης του αγροτικού κόσμου τις προηγούμενες δεκαετίες (ενώσεις συνεταιρισμών και συνεταιρισμοί μέσα στις λαμογιές και την αδιαφάνεια , πλην λαμπρών εξαιρέσεων που δουλεύουν ικανοποιητικά), εκμετάλλευση του γεγονότος αυτού από την μεταποίηση που αποτέλειωσε ότι υπήρχε. Η Πέλλα στον τομέα της οργάνωσης των αγροτών όταν παραλάβαμε ήταν στο μηδέν.

 

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ

Η Πέλλα είναι ο μόνος Νομός της Βόρειας Ελλάδας από τον οποίο δεν διέρχεται η Εγνατία Οδός και δεν έχει και κάθετη στην Εγνατία.

Στην πραγματικότητα η Εγνατία «κλάπηκε» από την Πέλλα καθόσον η αρχαία της χάραξη διέσχιζε όλη την Πέλλα, πήγαινε Φλώρινα, περνούσε στο Μοναστήρι ( σημερινά Bitola) και κατέληγε στο Δυρράχιο. Αντί να ακολουθήσει τον κάμπο ( Πέλλα, Φλώρινα), να κόψει προς Καστοριά και να τρυπηθεί μόνο η Πίνδος, τρυπήθηκε το Βέρμιο με σήραγγες και γέφυρες με σοβαρότατο περιβαλλοντικό και κατασκευαστικό κόστος μόνο και μόνο για να περάσει από Βέροια ( Χρυσοχοϊδης) και Κοζάνη ( Κουκουλόπουλος, Διαμαντοπούλου). Δεν έκαναν ούτε κάθετη. Υπήρχαν 120 εκατομμύρια για τις οδικές παρακάμψεις Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών που και αυτά τα πήρε η προηγούμενη κυβέρνηση και τα πήγε σε περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης παρότι ο άξονας Θεσσαλονίκης- Έδεσσας- όρια Ν. Φλώρινας είναι Εθνική οδός προς δύο χώρες ( FYROM και Αλβανία).

Και όλα αυτά χωρίς καμιά αντίσταση των πολιτικών παραγόντων του Νομού ( βουλευτές, ΟΤΑ, φορείς της κοινωνίας).

Α. Υπάρχει απόλυτη μελετητική ωριμότητα των παρακάμψεων Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών συνολικού προϋπολογισμού 220 εκατομμυρίων ευρώ που διεκδικούμε την χρηματοδότηση τους ( συνολικά ή – έστω- την μια εξ αυτών δηλ. την παράκαμψη Γιαννιτσών προϋπολογισμού περί τα 110 εκ.€)

 

Ενέργειες έχουν γίνει σε όλες τις κατευθύνσεις. Υπάρχει Overbooking στα οδικά του ΕΣΠΑ κατά 180% από τους προηγούμενους και συνεχιζόμενα οδικά έργα. Και από την Περιφέρεια έγινε μια προσπάθεια να χρηματοδοτηθεί από τις εκπτώσεις άλλων οδικών έργων αλλά δεν κατέστη δυνατόν. Η Περιφέρεια ( Τζιτζικώστας) λέει ότι το έχει βάλει στην πρώτη θέση προτεραιότητας έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Έχει συζητηθεί και από μένα με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα αλλά και από τον Περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα και σίγουρα και από άλλους συντρόφους.

Τουλάχιστον να χρηματοδοτηθεί η παράκαμψη των Γιαννιτσών  ( περί το 50% του συνολικού προϋπολογισμού που προαναφέρθηκε). 

 

Προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – Φλώρινας μέσω Γιαννιτσών

 

Ως Συνασπισμός και μετά ΣΥΡΙΖΑ το διεκδικούμε από 15ετίας. Υπήρχε και υπάρχει κίνηση πολιτών για τον σιδηρόδρομο που κράτησε το θέμα ζωντανό. Το 2008 είχε γίνει από τον ΟΣΕ μελέτη σκοπιμότητας που έβγαλε ότι το έργο είναι σκόπιμο.

Το έργο είχε ξεχαστεί μια δεκαετία στα συρτάρια του ΟΣΕ. Μόλις εκλεγήκαμε τον πρώτο μήνα πήγα στον ΟΣΕ και το βρήκα καταχωνιασμένο ( ο τότε πρόεδρος του ΟΣΕ μου είπε ότι επί της 6χρονης θητείας του δεν είχε ακούσει τίποτα για αυτό) . Εν μέσω χλευασμών από διάφορους ( συμπεριλαμβανομένων και δικών μας τώρα) ότι ασχολούμαστε με τα «τραινάκια» το ωριμάσαμε και μπήκε στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ ( Πέρκα, Πετράκης). Μελετήσαμε και ενδεικτικό προϋπολογισμό περί τα 130- 140 εκατομμύρια ευρώ. Ο Αλ. Χαρίτσης λέει ότι αν ενισχυθεί το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα χρηματοδότησης Μεταφορών ( που μπορεί να γίνει γιατί πιέζουν πολύ τα λόμπυ του σιδηροδρόμου αλλά και αρκετές χώρες) μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα εφ’ όσον ωριμάσει μελετητικά, κάτι που υποσχέθηκε ο ΟΣΕ.

 

Βελτίωση της πρόσβασης προς τις εξόδους της χώρας, ειδικά προς τους Ευζώνους μέσω Αριδαίας – Αρχαγγέλου και μέσω Γιαννιτσών – Γουμένισσας).  

 

Συζητάμε την ένταξη των μελετών στα διασυνοριακά προγράμματα ΙΝΤΕRREG ( Ελλάδα- FYROM) ή άλλο πρόγραμμα.

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΚ ΝΕΟΥ ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ, ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ, ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΕΝΔΡΩΔΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

 

Έχει γίνει , μετά από δεκαετίες, πολύ σημαντική προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση με εξαιρετική ( για το χρονικό διάστημα που επιχειρείται) επιτυχία. Ξεκίνησε με πρωτοβουλία δική μου με αφορμή την μη συμμετοχή των οργανώσεων της Πέλλας στο επισιτιστικό πρόγραμμα για ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού ( αντί του εμπάργκο της Ρωσίας) που είχε εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όχι επειδή δεν τους αφορούσε αλλά λόγω έλλειψης οργάνωσης. Χαρακτηριστικά από πρόγραμμα αυτό σε μια χρονιά οι αγρότες της Ημαθίας πήραν 11 εκ. €, οι αγρότες του Βελβεντού 2 εκ. € και οι αγρότες της Πέλλας 0 ( μηδέν) €. Είχαν όλη την δυνατότητα να μπούν αλλά έλειπε η οργάνωση και ενημέρωση τους.

Με μεγάλη προσπάθεια δημιουργήθηκε πέρσι για πρώτη φορά στην Πέλλα ο Σύνδεσμος Εκπροσώπησης Ομάδων Παραγωγών και συνεταιρισμών από τις 24 στις 26 Ομάδες παραγωγών και ενεργούς συνεταιρισμούς. Ο Σύνδεσμος αυτός (ΣΕΑΣ) είναι υπό την άμεση καθοδήγηση μας και πραγματικά εκπροσωπεί για πρώτη φορά τα προϊόντα και τις οργανώσεις της Πέλλας στα κέντρα αποφάσεων, κάνει εκδηλώσεις ενημέρωσης για την ανάγκη ίδρυσης οργανώσεων παραγωγών κλπ. Πρόσφατα διοργάνωσε εκδήλωση με τον σύμβουλο του Υπουργού Βαγγ. Αποστόλου Αλέξη Μπακούρο και των αντιπρόεδρο του ΕΛΓΑ ( Θανάση Ζανιά) με συμμετοχή 500 αγροτών στην Σκύδρα.

Έχω επισκεφτεί ( μαζί με στελέχη του Κόμματος στο Νομό) με πρωτοβουλία μου 91 από τα 130 χωριά του Νομού τους τελευταίους πέντε μήνες με ομιλίες σε καφενεία και συναντήσεις με αγρότες κλπ για την ανάγκη οργάνωσης του αγροτικού κόσμου με τις νέα ρυθμίσεις που ψηφίσαμε. Φυσικά σε αυτές γίνεται και γενική πολιτική κουβέντα.

Η οργάνωση των αγροτών σε νέα βάση σε οργανώσεις παραγωγών, μετά σε κοινοπραξία οργανώσεων παραγωγών και ενώσεις οργανώσεων παραγωγών αποτελεί βασικό συστατικό της παραγωγικής ανασυγκρότησης της Πέλλας.

Στόχος: Η ποιοτική παραγωγή, η τυποποίηση και συσκευασία των προϊόντων ( αύξηση προστιθέμενης αξίας, να μην φεύγουν χύμα τα προϊόντα) και η εύρεση νέων ποιοτικών αγορών

Ακόμη πρέπει να δούμε εγκαίρως την κατάσταση που διαμορφώνεται στο βιομηχανικό ροδάκινο που με την συμβολαιακή γεωργία που προωθούν οι μεταποιητές δίνουν στους αγρότες και φυτεύουν ροδάκινα συνεχώς, σε τρία τέσσερα χρόνια θα παράγονται περί τους 600.000 τόννους βιομηχανικό ροδάκινο με δυνατότητα μεταποίησης από την σημερινή μεταποιητική βιομηχανία περί τους 310.000 τόννους. Μαζί με χυμοποίηση κλπ περί τις 400.000 τόννους. Πρέπει να δούμε από τώρα μέτρα για την επέκταση της μεταποίησης ή αγορές σε γειτονικές χώρες , εφοδιασμό στρατού, σχολείων, ευπαθών ομάδων για να μην παρακαλάει ο αγρότης κάθε χρόνο να πέφτους χαλάζια κλπ .

Ακόμη παλεύουμε για τα εργόσημα των εποχιακών Αλβανών εργατών γης για να περνούν στα έξοδα του αγρότη και να βοηθηθεί και ο ΕΦΚΑ. Πιστεύω ότι θα λυθεί ( είμαστε αυτό τον καιρό σε συνεχή διαβούλευση με τον Υφυπουργό Πετρόπουλο, τον ΕΦΚΑ, το μεταναστευτικής πολιτικής και το ΥΠΑΑΤ) άμεσα.

Ακόμη και με τα «στέκια» οπωροκηπευτικών να ρυθμιστεί το πρόβλημα της παρανομίας ή ημιπαρανομίας που υπάρχει με στόχο να μην συγκεντρώνεται το προϊόν και να χαλιναγωγούνται οι τιμές , όως και η πάταξη της μαύρης διακίνησης για να μπορέσουν να σταθούν οι οργανώσεις παραγωγών που δημιουργούνται.

Άλλη σημαντική επιτυχία μας είναι η, με παρότρυνση μας, δημιουργία ομοσπονδίας αγροτικών συλλόγων δενδρωδών καλλιεργειών από του αγροτικούς συλλόγους πέντε Νομών ( Πέλλα, Ημαθία, Κοζάνη, Καστοριά και Φλώρινα), συνάντηση των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας μαζί τους ( 4 ανταποκρίθηκαν), απόφαση των αγροτών για πλήρη διαχωρισμό από τα συμφέροντα Μπούτα κλπ καθόσον εδώ δεν παίρνουν επιδοτήσεις και διεκδίκηση μετά το 2019 της σύνδεσης της επιδότησης με την παραγωγή.

 

 

 

ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΔΕΥΣΗ

Ολοκληρώνεται η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του φράγματος του Αλμωπαίου που θα μπορεί να αρδεύσει τον κάμπο των Γιαννιτσών και τμήμα του κάμπου της Σκύδρας. Ακόμη θα εξασφαλίσει νερό για την τάφρο 66 λύνοντας σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ενεργειακή χρήση. Παρότι είναι σχετικά μεγάλο έργο όσον αφορά την χρηματοδότηση του ( περί τα 80 εκ. € μαζί με τα αναγκαία έργα δικτύου) είναι καλό να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) που όμως στην Κεντρική Μακεδονία συνολικά ο προϋπολογισμός του θα ανέλθει σε περίπου 200 εκ €.

Συμπληρωματικά χρειάζεται η χρηματοδότηση μικρών λιμνοδεξαμενών για άρδευση σε σημεία που έχουν χωροθετηθεί ( 2 στην Αλμωπία, 1 στην Έδεσσα και ένα στα Γιαννιτσά) που θα μειώσουν σημαντικά το κόστος της άρδευσης, άρα το κόστος παραγωγής.

 

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – ΙΔΡΥΣΗ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΦΟΡΕΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΟΡΕΙΝΟΥ ΟΓΚΟΥ ΛΟΥΤΡΑ ΠΟΖΑΡ- ΧΙΟΝΟΔΡΟΝΙΚΟ ΚΑΙΜΑΚΤΣΑΛΑΝ- ΛΙΜΝΗ ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

 

Με πρωτοβουλία μου ιδρύθηκε για πρώτη φορά ενιαίος φορέας ανάπτυξης του ορεινού όγκου με συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων φορέων και επιχειρήσεων. Συμμετέχουν 15 φορείς και επιχειρήσεις από την πλευρά της Έδεσσας και 15 φορείς και επιχειρήσεις από την πλευρά της Αλμωπίας ( Δήμοι, Επιμελητήριο, χιονοδρομικοί σύλλογοι, ξενοδόχοι, εστιάτορες, φορείς εναλλακτικών δραστηριοτήτων, πολιτιστικοί σύλλογοι, σύλλογοι νεολαίας, σύλλογος προστασίας λίμνης Βεγορίτιδας, σύλλογος μηχανικών, εμπορικοί σύλλογοι κλπ).

Η λειτουργία αυτού του ενιαίου φορέα μπορεί να βοηθήσει καθοριστικά στην ανάπτυξη των περιοχής και του ήπιου τουρισμού, ήδη υπάρχουν κάποια αποτελέσματα και πολύς κόσμος κινείται γύρω από αυτό.

Ο φορέας αυτός ήδη ξεκίνησε την σύνταξη τοπικού συμφώνου με ρεαλιστικές προτάσεις ανάπτυξης όλου του τόξου Πόζαρ- Καϊμακτσαλάν- Βεγορίτιδα

Ακόμη προσπαθούμε ( και υπάρχει υπόσχεση) για την ένταξη στο ΕΣΠΑ της ανάδειξης του ανακτόρου της Πέλλας στον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας καθώς και άλλα έργα από το διασυνοριακό πρόγραμμα ΙΝΤΕRREG ( Ελλάδα- FYROM). Προσπάθεια να υπάρξουν τουριστικές συνεργασίες και με τις γειτονικές βαλκανικές χώρες καθώς και την ενίσχυση του σχολικού, θρησκευτικού και αθλητικού τουρισμού.

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΑΣΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ

Καταφέραμε ( με πρωτοβουλία μου μαζί με συντρόφους από την Άρνισα) την προστασία της λίμνης Βεγορίτιδας με προσωρινή Υπουργική απόφαση του Αν. Υπουργού Γιάννη Τσιρώνη που καθορίζει προσωρινή ανώτερη στάθμη σε σφοδρή σύγκρουση με μεγάλες τοπικές διαπλοκές  Μαζί με 10 φορείς και όλους τους κατοίκους  από Άρνισα (Πέλλα) και Άγιο Παντελεήμονα (Φλώρινα) καταφέραμε την προστασία της. Τώρα πρέπει να ολοκληρωθεί η προστασία μέσω της τροποποίησης των μελετών διαχείρισης των υδατικών λεκανών με τον καθορισμό κατώτερης στάθμης και μέτρων για την πλημμύρα για να μπορέσει η λίμνη να επανέλθει φυσιολογικά συμβάλλοντας στην βιώσιμη ανάπτυξη Πέλλας και Φλώρινας.

Ήδη η άνοδος της στάθμης της λίμνης και η προσπάθεια των συλλόγων έφερε για 4 χρόνια τους κολυμβητικούς αγώνες ανοικτής θάλασσας στην λίμνη και έπονται και άλλες δραστηριότητες.

Ακόμη προσπαθούμε για την προστασία του δασικού πλούτου από την ανεξέλεγκτη λαθροϋλοτομία μεταβάλλοντας κατεστημένες λογικές δεκαετιών.

 

           ΥΓΕΙΑ – ΣΟΒΑΡΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Δώσαμε μεγάλο αγώνα για να ζήσουν τα νοσοκομεία της Πέλλας και να βγάζουν τις εφημερίες. Πριν ενάμισυ μόλις μήνα τοποθετήθηκε διοικητής.

Έχουμε ήδη σημαντικές επιτυχίες με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης δύο αξονικών τομογράφων για τα δύο νοσοκομεία της Πέλλας ( παρά την κακή εικόνα που δημιουργήθηκε στην κοινωνία από την «άκομψη» προσπάθεια της συνβουλευτού μου να πάνε και οι δύο χρηματοδοτήσεις στα Γιαννιτσά σε πλήρη αντίθεση με τον Παύλο Πολάκη, τον ΥΠΕάρχη Γ. Κύρκο και εμένα που προφανώς υποστηρίζαμε το αυτονόητο ότι ο ένας θα πάει στα Γιαννιτσά και ο άλλος στην Έδεσσα ). Ως τώρα κανένα από τα δύο νοσοκομεία δεν είχε αξονικό τομογράφο λόγω των διαπλοκών των προηγούμενων με τοπικά ιδιωτικά συμφέροντα.

Ακόμη η μετεγκατάσταση της μονάδας τεχνητού νεφρού στο νοσοκομείο της Έδεσσας που κατασκευάζεται και θα ολοκληρωθεί σε δυό μήνες με κόστος υποτριπλάσιο από το προϋπολογισθέν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις με μελέτη στο τεχνικό γραφείο μου ( εθελοντικά) και αντιμετώπιση των κατεστημένων διαπλοκών στις τεχνικές υπηρεσίες ΥΠΕ και Υπουργείου που ανέβαζαν το κόστος της μετεγκατάστασης 3 φορές πάνω.

Η μονάδα τεχνητού νεφρού λειτουργούσε ( και λειτουργεί ακόμη μέχρι να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση) σε τριτοκοσμικές συνθήκες στο υπόγειο προς εξυπηρέτηση ιδιωτικής μονάδας 10 km μακρύτερα. Την είχαν υποσχεθεί όλοι ( Γεωργιάδης, Βορίδης, Γρηγοράκος κλπ) και υποχωρούσαν μπροστά στην διαπλοκή.

 

ΠΑΙΔΕΙΑ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Προσπαθούμε για βελτίωση των σχολικών υποδομών, λύσαμε πρόβλημα για την δημοπράτηση νηπιαγωγείου στην Πετριά, πρωτοιδρύθηκε Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και κάποια τμήματα Ειδικής Επαγγελματικής κατάρτισης για ΑΜΕΑ και αρκετά τμήματα ένταξης στα σχολεία.

Προσπαθούμε να έλθει κάποιο ΤΕΙ ή ΑΕΙ στην Πέλλα, έκανα προσωπικά επαφές με Υπουργό, πρυτάνεις και πρόεδρο των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης με ενθαρρυντικά αποτελέσματα.

Χρηματοδοτήθηκαν μέσω της ΓΓΑ αθλητικά έργα στην Αλμωπία, Έδεσσα και Σκύδρα μετά από επίσκεψη στην Πέλλα του ΓΓΑ Ιούλιου Συναδινού πέρσι.

Η πολυπολιτισμικότητα της Πέλλας ( μουσική, χορός, τοπικές ενδυμασίες, φαγητά, ήθη και έθιμα κλπ) πρέπει να βοηθηθεί μόλις είναι αυτό δυνατό.  Συντηρείται αξιόλογα από πολλούς και ποικίλους πολιτιστικούς συλλόγους που στηρίζονται αποκλειστικά στα μέλη τους.

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ

Μετά τις αποτυχημένες πολιτικές του εμπάργκο στην FYROM κλπ υπάρχουν αυτή την στιγμή σχέσεις μέσω των διασυνοριακών προγραμμάτων Δήμων και άλλων φορέων αλλά και αύξησης του τουρισμού ένθεν και ένθεν. Χρειάζεται η περαιτέρω ενίσχυση τους, όπως και με τις άλλες βαλκανικές χώρες που μπορούν να είναι αγορές για το αγροτικό, τουριστικό και πολιτιστικό μας προϊόν.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύτηκε στις Απρίλιος 21st, 2017


Σχόλια