Pellanet

Αμανατίδης: «Η παιδεία είναι μοχλός ανάπτυξης» (ΒΙΝΤΕΟ)

«Σε αυτήν εδώ την Αίθουσα γνωρίσαμε το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ», ένα σχέδιο με το οποίο η τότε κυβέρνηση της ΝΔ , με μοναδικό γνώμονα οικονομίστικα κριτήρια, κριτήρια περικοπών, προχώρησε σε συγχωνεύσεις σχολών.

Η βασική διαφορά του σημερινού νομοθετήματος είναι ότι προέκυψε μετά από διάλογο, εξαντλητικό θα έλεγα, και με σύμφωνη γνώμη και προτάσεις των τμημάτων των ΤΕΙ και των ιδρυμάτων τα οποία πηγαίνουν σε συνέργειες» δήλωσε ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης ξεκινώντας την τοποθέτησή του στη συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας: ««Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

«Ποια όμως είναι η κύρια διαφορά την οποία έχουμε;» ρώτησε.

«Πιστεύουμε ότι η επιστήμη έχει έναν αδιάσπαστο χαρακτήρα. Δεν μπορείς να έχεις από τη μία για την έρευνα, έναν τύπο ιδρυμάτων και έναν άλλο μόνο για τις εφαρμογές της. Για εμάς υπάρχει αδιάσπαστος χαρακτήρας της επιστήμης, των εφαρμογών και της τεχνολογίας» εξήγησε.

«Και πώς λύνεται αυτό το θέμα; Το λύνεις με μια συνολική αναδιάταξη. Εδώ φτάνουμε, νομίζω, στην τελευταία πράξη της αναδιάταξης, κύριε Υπουργέ, του συνολικού χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, με όραμα τη δημιουργία νέων ισχυρών ιδρυμάτων που θα ενταχθούν με αξιώσεις στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη και βέβαια, με ενίσχυση και αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και του κοινωνικού και δημόσιου χαρακτήρα, ύστερα βεβαίως από διάλογο».

Όσον αφορά το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος εκτίμησε ότι είναι πάρα πολύ σημαντική η ενοποίηση αυτή, «γιατί θα μπορέσει να φέρει πολλαπλές διεθνείς συνεργασίες με ιδρύματα του εξωτερικού, θα αξιοποιηθούν κατάλληλα και επιλεκτικά και θα δημιουργεί ένα νέο δίκτυο συνεργαζόμενων ιδρυμάτων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο που θα βοηθήσει το νέο ΔΙΠΑΕ να αποκτήσει ένα πραγματικά εξωστρεφή χαρακτήρα τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην έρευνα».

«Απέναντι σε αυτήν την επιχειρηματολογία, αυτό που ακούσαμε είναι κραυγές: «Δεν διαβάσαμε», «ισοπεδώνετε την παιδεία», «χειροτέρευση της παιδείας», «χάος της παιδείας». Θυμηθείτε το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θυμηθείτε τις πολιτικές οι οποίες εφαρμόστηκαν μέχρι το 2015, με την υποχρηματοδότηση της παιδείας, την τιμωρητική αξιολόγηση -τιμωρητική αξιολόγηση, το εννοώ-, τις διαθεσιμότητες, με το χάος το οποίο πραγματικά υπήρχε στα σχολεία και την ανασφάλεια την οποία είχαν πρώτα απ’ όλα οι εκπαιδευτικό. ».

Στη συνέχεια τόνισε πόσο σημαντική είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που επί τόσα χρόνια είχε καταργηθεί από το μνημόνιο.

« Θέλετε ένα σχολείο, όπου εκεί θα πηγαίνουν οι άριστοι και ισχυρίζεστε ότι τα παιδιά από φτωχά στρώματα, μπορούν να μπουν σε αυτό το σχολείο και άρα, τους δίνεται η ευκαιρία.

Η άποψη ότι ο καθένας έχει τις ευκαιρίες του είναι "ψευδαίσθηση" , σε ένα σύστημα το οποίο είναι βαθιά άνισο. Η πολιτεία πρέπει να δίνει όχι απλώς ίσες ευκαιρίες σε όλους, αλλά σε εκείνους που είναι οι αδύνατοι -και αυτή είναι η διαφορά μας- σε εκείνους που είναι οι φτωχοί, οι αδύνατοι από το οικονομικό περιβάλλον, το μορφωτικό περιβάλλον, να τους δίνεις περισσότερα. Εκεί είναι η διαφορά της Αριστεράς. Δεν είναι απλώς οι ίσες ευκαιρίες σε όλους. Στους αδύνατους θα πρέπει να δίνεις πολύ περισσότερα».

«Θέλουμε, λοιπόν, ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο, με εκπαίδευση αναβαθμισμένη. Και θα δανειστώ μια φράση : Θέλουμε άριστα σχολεία για όλους και όχι ένα σχολείο για αρίστους μόνο. Αυτή είναι η μεγαλύτερή μας διαφορά » διαμήνυσε.

«Το νομοσχέδιο με την αποδοχή τροπολογιών λύνει θέματα τα οποία απασχολούσαν πολλούς εκπαιδευτικούς: Το ζήτημα των αμετάθετων, το ζήτημα των διευθυντών πρωτοβάθμιας, το ζήτημα της Μαθηματικής Εταιρείας που είχε για την Ολυμπιάδα. Επίσης, πολλές τροπολογίες λύνουν αδικίες» όπως επεσήμανε.

«Συνεχίζουμε μια μεταρρύθμιση που πρέπει να ολοκληρωθεί. Πάνω σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε πάρα πολλά να κάνουμε ακόμα.

Η Ελλάδα βγαίνει από την κρίση. Στη νέα εποχή η φροντίδα μας για την παιδεία θα είναι περισσότερη. Γιατί εμείς πιστεύουμε ότι η παιδεία είναι μοχλός ανάπτυξης».

 

Δημοσιεύτηκε στις Απρίλιος 23rd, 2019


Σχόλια