Pellanet

“Πόλεμος” έχει ξεσπάσει στο λιανεμπόριο

με φόντο τις αλλεπάλληλες προσφορές από τις μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα.

Πριν ακόμα τελειώσουν οι θερινές εκπτώσεις, οι μεγάλες επιχειρήσεις ετοιμάζουν νέο γύρο προσφορών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, προκαλώντας την αντίδραση των μικρομεσαίων που αντιπροτείνουν χαμηλές τιμές όλο το χρόνο.

Όπως επισημαίνεται σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, η πτώση των πωλήσεων στη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων, αλλά και η απροθυμία των καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, παρά τις μεγάλες μειώσεις τιμών, επαναφέρει στο προσκήνιο την κόντρα μεταξύ των μεγάλων και των μικρών του λιανεμπορίου.

Οι εκπρόσωποι της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, αλλά και τοπικών εμπορικών συλλόγων, υποστηρίζουν ότι οι προσφορές που προηγήθηκαν των θερινών εκπτώσεων δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της αγοράς και ότι δίνουν λάθος μήνυμα στους καταναλωτές για τις τιμές.

«Σε ένα ποσοστό οι πρόσφορες όλο το προηγούμενο διάστημα αποπροσανατόλισαν τους καταναλωτές. Θα έλεγα ότι αυτό που χρειάζονται οι καταναλωτές, αλλά και η αγορά σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία είναι να υπάρχουν σταθερά χαμηλές τιμές. Το επιβάλλει η μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών», λέει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης.

Οι μικρομεσαίοι έμποροι εμμένουν στη θέση τους για περιορισμό των προσφορών και έχουν ζητήσει με υπόμνημά τους από το αρμόδιο υπουργείο να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις με σκοπό τον περιορισμό των προσφορών από τον περασμένο Ιούνιο.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συνεργαστούν, εφαρμόζοντας μια πολιτική «σταθερής, καθαρής και προσιτής τιμής».

Από τη δική τους πλευρά πάντως, οι μεγάλες επιχειρήσεις του εμπορίου βρίσκονται στην άλλη πλευρά και ετοιμάζονται για μπαράζ προσφορών από τον Σεπτέμβριο, μετά το τέλος των θερινών εκπτώσεων.

«Η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός έφερε τις προσφορές. Έτσι άλλωστε λειτουργεί η αγορά παγκοσμίως. Το να μπορεί να βρει ο καταναλωτής όλο τον χρόνο συμφέρουσες τιμές είναι προς όφελός του και αυτό το εξασφαλίζουν οι προσφορές. Το να μιλά κανείς για χαμηλές τιμές είναι κάτι αόριστο και θεωρητικό», λέει ο Αντώνης Μακρής, γενικός διευθυντής του ΣΕΛΠΕ (πολυκαταστήματα-μεγάλες αλυσίδες),

Ο κ. Μακρής προσθέτει ότι οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πάρα να συνεχίσουν την πολιτική των προσφορών με στοχευμένες ενέργειες από τον Σεπτέμβριο, ενώ εκτιμά ότι το τέλος των εκπτώσεων θα βρει το λιανεμπόριο με τζίρους περίπου 20%-23% μειωμένους σε σχέση με πέρυσι.

Για το ίδιο θέμα, οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου σημειώνουν ότι και το δίμηνο πριν από τις εκπτώσεις οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν μείωση της τάξεως του 23%.

Η κατάσταση αυτή γεννά προβληματισμό για το τι μέλλει γενέσθαι στην αγορά το επόμενο τρίμηνο, αφού δεν αναμένεται αύξηση της ούτως ή άλλως ασθενούς ζήτησης.

Δημοσιεύτηκε στις 18 Αυγούστου, 2010


Σχόλια