Pellanet

Ψηφίστηκε με 83 «ναι» και 16 «όχι» η απελευθέρωση

Στους δρόμους τουλάχιστον μέχρι την Παρασκευή, οπότε θα πραγματοποιηθεί η νέα πανελλαδική γενική συνέλευση του κλάδου, παραμένουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών-βυτιοφόρων.
«Συνεχίζουμε δυνατά» ανέφερε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των ιδιοκτητών φορτηγών, Γιώργος Τζωρτζάτος, ο οποίος προσέθεσε: «Ό,τι ήταν να χάσουμε, το χάσαμε».
Στη Βουλή πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για την αποτίμηση της κατάστασης, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, ο γγ του υπουργείου, Χάρης Τσιόκας, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Όθωνας και η γγ για την υποστήριξη του έργου του πρωθυπουργού, Ρεγγινα Βάρτζελη.
Ο κ. Πεταλωτής είχε επισημάνει νωρίτερα ότι το νομοσχέδιο «είναι πλέον νόμος του κράτους και οφείλουμε όλοι να τον σεβόμαστε» και ότι η κυβέρνηση λειτουργεί με «ψυχραιμία και αποφασιστικότητα και με τον δέοντα τρόπο».
Στην Αττική, από το απόγευμα η κυκλοφορία στις εθνικές οδούς διεξάγεται χωρίς προβλήματα με τα φορτηγά να σταθμεύουν στη βοηθητική λωρίδα.
Νωρίτερα, οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων είχαν αποκλείσει την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου στο 23ο χιλιόμετρο, καθώς και την παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου στη Νέα Πέραμο.
Διαφορετική είναι η εικόνα στη Θεσσαλονίκη, όπου ιδιοκτήτες φορτηγών απέκλεισαν στις 7.30 το απόγευμα την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, στο ύψος του χωριού Γέφυρα, και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας. Νωρίτερα, είχαν αποκλείσει, για περίπου μισή ώρα, την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Αθηνών, στον κόμβο Λαχαναγοράς, καθώς και την Εγνατία Οδό, στο ύψος της Κουλούρας Ημαθίας, για περίπου δύο ώρες.
Ανοιχτή παραμένει η δυτική είσοδος της πόλης, στο ύψος του Δερβενίου, η οποία νωρίτερα είχε κλείσει για μικρό χρονικό διάστημα.

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο

Το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών υπερψηφίστηκε επί της αρχής με 83 «ναι» και 16 «όχι».
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, καθώς και οι ανεξάρτητοι βουλευτές Ντόρα Μπακογιάννη, Φώτης Κουβέλης και Σοφία Σακοράφα.
Η ψηφοφορία ήταν ονομαστική έπειτα από σχετικό αίτημα του ΛΑΟΣ.
Ο βουλευτής της ΝΔ Πάνος Καμμένος διαφοροποιήθηκε από το κόμμα του, καταψηφίζοντας επί της αρχής.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι δεν διαφωνεί με το κόμμα του και το άνοιγμα του επαγγέλματος, αλλά διατηρεί ενστάσεις με το να δοθούν άδειες σε μη κοινοτικά φορτηγά.
Από τη Ρηγίλλης ξεκαθαρίστηκε ότι «δεν τίθεται θέμα Καμμένου».     «Χάνουμε την αξιοπιστία μας και τόνους προϊόντων» δηλώνει ο πρόεδρος της ΕΚΕ, Κ. Αποστόλου   «Την ώρα που η μόνη διέξοδος για την ανάπτυξη της χώρας είναι οι εξαγωγές, εμείς ακολουθούμε τον ανάποδο δρόμο. Δεν υπάρχει άλλη διέξοδος ανάκαμψης από αυτήν των εξαγωγών» μας είπε ο πρόεδρος της ΕΚΕ, Κωνσταντίνος Αποστόλου. «Η ύφεση και η χαμηλή κατανάλωση οδηγεί όλες τις δραστηριότητες σε δύσκολες οικονομικές καταστάσεις. Κι εμείς στην Ελλάδα σα να βάλαμε ως στόχο όλες οι κοινωνικές τάξεις, αλλά και οι κυβερνήσεις με τις εκάστοτε πολιτικές τους, να καταστρέφουν τις εξαγωγές. Στη διάρκεια της χρονιάς έχουμε πάντα κινητοποιήσεις διάφορων κοινωνικών τάξεων, τις οποίες δεν κρίνω, διότι ο καθένας με τη δική του λογική υποστηρίζει τα συμφέροντά του, όμως όλα αυτά στερούν ημέρες εξαγωγών από βιομηχανίες, όπως είναι οι δικές μας. Στερούν επίσης περισσότερο την αξιοπιστία μας απέναντι στους πελάτες μας. Όταν έχεις συγκεκριμένα προγράμματα φορτώσεων, τα οποία πρέπει να υλοποιήσεις και δεν μπορείς να το κάνεις για λόγους ανωτέρας βίας, όπως είναι οι κινητοποιήσεις, τότε ο πελάτης δεν ενδιαφέρεται αν είσαι σωστή βιομηχανία ή όχι, λέει ότι τα προϊόντα σου προέρχονται από μία χώρα που έχει κοινωνική αστάθεια, οπότε δεν είσαι ικανός να του διασφαλίσεις σταθερή τροφοδοσία. Έτσι είναι λογικό να στραφεί σε άλλες αγορές. Ως παράδειγμα να αναφέρω τα γεγονότα πριν από περίπου 2 χρόνια με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που τότε με τις διαρκείς απεργίες χάσαμε συγκεκριμένες αγορές που ακόμη δεν έχουμε καταφέρει να ανακτήσουμε. Κάθε μέρα χονδρικά φεύγουν από τις βιομηχανίες μας 1000 τόνοι κομπόστας, με ομαλούς ρυθμούς. Όταν έχουμε μία εβδομάδα αδυναμία εξαγωγών θα χαθούν 5.000 τόνοι. Αυτό είναι το μέρος του προβλήματος. Η ουσία είναι ότι χάνεις την αξιοπιστία σου, οπότε ίσως και δια παντός τον πελάτη, που θα βρει από κάπου αλλού το προϊόν που του δίνεις εσύ. Θα του ανοίξεις άλλη πόρτα που δύσκολα θα ξανακλείσει. Απεργίες κατά καιρούς στα λιμάνια, απεργίες των γεωπόνων, απεργίες των ιδιοκτητών φορτηγών, μας οδηγούν στο απόλυτο αδιέξοδο. Εκεί είναι το πρόβλημα μας και αιτούμε από την κυβέρνηση να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της, όταν την ίδια ώρα η Πολιτεία απαιτεί συνέπεια στις δικές μας…» τόνισε ο κ. Αποστόλου για την κατάσταση που επικρατεί. Χριστίνα Κωστογλίδου Παπαδοπούλου

Δημοσιεύτηκε στις 22 Σεπτεμβρίου, 2010


Σχόλια