Pellanet

Θεσσαλονίκη: Φρεγάτα και υποβρύχιο στο λιμάνι – Πότε είναι ανοιχτά για το κοινό

Δύο πλοία του Πολεμικού Ναυτικού έχουν αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της συμμετοχής του ΓΕΕΘΑ στην 83η ΔΕΘ που εγκαινιάστηκε το Σάββατο. Πρόκειται για τη φρεγάτα Ύδρα (Φ/Γ ΥΔΡΑ (F 452) και το Υποβρύχιο Κατσώνης (S-123).

Τα πλοία θα είναι ανοικτά στο κοινό για επισκέψεις μέχρι την Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου κατά τις ώρες: 10:00-13:00, 17:00-20:00.

Πρόκειται για «εκθέματα που δεν μπορούν να μπουν στην έκθεση», όπως είπε στη Voria.gr ο πλοίαρχος ΠΝ, Μιχάλης Λαμπίρης, εκπρόσωπος Τύπου του Πολεμικού Ναυτικού.

«Είναι χαρά μας κάθε φορά που βρισκόμαστε στη Βόρεια Ελλάδα, ο κόσμος αγαπάει τα καράβια», τόνισε ο κ. Λαμπίρης, θυμίζοντας την μεγάλη επιτυχία που είχε κάνει το Αβέρωφ όταν είχε έρθει στη Θεσσαλονίκη τον Οκτώβριο του 2017.

Η Φρεγάτα Ύδρα είναι το πέμπτο πλοίο που φέρει αυτό το όνομα στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι φρεγάτα γερμανικής κατασκευής τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Είναι η πρώτη φρεγάτα του τύπου και καθελκύθηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας τον Ιούνιο του 1991 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1992. Το όνομα του πλοίου προέρχεται από το νησί ΥΔΡΑ. Η Ύδρα κατά την διάρκεια της επαναστάσεως του 1821 διέθεσε τον αξιόλογο στόλο της αποτελούμενο από ελαφριά ιστιοπλοϊκά σκάφη, κάτω από την ηγεσία χαρισματικών Υδραίων Ναυάρχων όπως ο Ανδρέας Μιαούλης που έπαιξε σημαντικό ρόλο στον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το πρώτο πλοίο ήταν κορβέτα (ιστιοφόρο) με 26 κανόνια που εντάχθηκε στο στόλο το 1830. Το δεύτερο πλοίο ήταν μία ατμοκίνητη κανονιοφόρος 433 τόνων που ναυπηγήθηκε στο Blackwall της Αγγλίας το 1881. Ο εξοπλισμός του αποτελούταν από ένα πυροβόλο KRUPP 270mm/30 και ένα πυροβόλο ταχείας βολής. Το πλοίο παρέμεινε στο δυναμικό του στόλου με αυτό το όνομα μέχρι το 1889. Το τρίτο πλοίο στη σειρά ήταν το καταδρομικό Ύδρα με εκτόπισμα 4900 τόνων ναυπηγημένο στο St. Naraire της Γαλλίας μεταξύ των ετών 1887-1889. Το 1897 συμμετείχε στις επιχειρήσεις προστασίας του Χριστιανικού πληθυσμού της Κρήτης από τους Τούρκους και μετά από αυτό υποστήριξε το Ελληνικό πεζικό που έκανε απόβαση στον όρμο του Σελήνου. Συμμετείχε επίσης στις Ναυτικές επιχειρήσεις του 1897 και στους πολέμους του 1912-1913. Παροπλίστηκε το 1918. Από το 1922 έως το 1929 χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Πυροβολικού. Το τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, ήταν το Αντιτορπιλικό Ύδρα με εκτόπισμα 1350 τόνους και 40 κόμβους μέγιστη ταχύτητα. Ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και εντάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό το 1933. Συμμετείχε στις Ναυτικές Επιχειρήσεις του πολέμου 1940-41 και στην πρώτη επίθεση στα στενά του ΟΤΡΑΝΤΟ (14-15 Νοεμβρίου 1940). Το πλοίο βυθίστηκε στις 22 Απριλίου του 1941 κατά την διάρκεια μιας αεροπορικής επίθεσης στην περιοχή της νήσου Λαγούσα στον Σαρωνικό Κόλπο, συμπαρασύροντας στον υγρό του τάφο τον Κυβερνήτη του Αντιπλοίαρχο Θ. ΠΕΖΟΠΟΥΛΟ και άλλα 41 μέλη του πληρώματος του.

Διαστάσεις: 117/14,8/6 μέτρα
Εκτόπισμα: 3.350 τόνους
Πρόωση: CODOG (Combined Diesel Or Gas) 2 αεροστρόβιλοι LM2500 και 2 diesel MTU20V
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: Δυνατότητα Ενδιαιτήσεως 220 ατόμων
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 5 ιντσών/54, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, 8 Κ/Β Ε/Ε Harpoon, 16 Κ/Β Ε/Α ESSM (Envolved Sea Sparrow Missile) , 2 τριπλούς Τ/Λ Mk32, εκτοξευτής ΗΝ αντιμέτρων και ανάλογο ΗΝ εξοπλισμό. Δύναται να μεταφέρει ένα Ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk.

 

Το Υποβρύχιο Κατσώνης (S-123), καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 2015 στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά. Είναι από τα πλέον πρόσφατα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Ανήκει στα υποβρύχια τύπου "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ", τα οποία κατασκευάζονται από την Γερμανική εταιρεία HDW είναι Υποβρύχια κλάσης 214. Tο πρώτο στη σειρά των 4 Υ/Β κλάσεως 214 κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της HDW στο Κίελο της Γερμανίας, έλαβε το ιστορικό όνομα "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" και το οποίο θα δώσει και το όνομα σε αυτού του τύπου τα Υ/Β. Το "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" κατέπλευσε στην Ελλάδα το 2010. Τα υπόλοιπα 3 Υ/Β του ιδίου τύπου (S-121 Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ / S-122 Υ/Β ΜΑΤΡΩΖΟΣ / S-123 Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ) βρίσκονται στο στάδιο των δοκιμών αποδοχής και επιχειρησιακής ένταξης στο Στόλο. Η πρόωση θα επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW σε συνδυασμό με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων. Το σύστημα αυτό απαλλάσσει τα Υ/Β αυτού του τύπου (όποτε επιχειρησιακά απαιτείται) από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά τα Υ/Β ευάλωτα σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες. Τα Υ/Β κλάσεως 214 θα είναι πλήρως εφοδιασμένα με τις κεραίες, πομπούς και δέκτες που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους. Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού θα φέρουν το ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου οι κονσόλες με τη δυνατότητα της μεταξύ τους εναλλαγής λειτουργιών, θα αποτελούν τα απαραίτητα συστήματα ναυτιλιακής έρευνας, όπως RADAR, ESM, GPS, ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟΥ κ.τ.λ. Φυσικά πολλά σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως ιστοί OPTRONIC με πολλές δυνατότητες απεικόνισης θα αποτελούν σημαντικά ναυτιλιακά αλλά και επιχειρησιακά βοηθήματα. Στο οπλικό Σύστημα ISUS ολοκληρώνονται, τόσο οι τορπίλλες, όσο και τα Κατευθυνόμενα Βλήματα SUBHARPOON , τα οποία θα φέρει το Υ/Β στους 8 Τ/Σ και στις θέσεις εφεδρικών όπλων. Στο ίδιο οπλικό σύστημα ενσωματώνεται, παθητικό SONAR μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων, SONAR ναυτιλίας / εντοπισμού ναρκών, ενεργητικού SONAR και άλλες υποβοηθητικές λειτουργίες για την στοχοποίηση και επίλυση προβλήματος βολής. Το προσωπικό Υ/Β τ. "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" συνίσταται από 6-7 Αξιωματικούς και από πλήρωμα 28-30 ανδρών (Μονίμων Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών). Τα Υ/Β τ. "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" μπορεί να μεταφέρει επαρκή τρόφιμα και πόσιμο νερό για πλου έως 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα ανεφοδιασμού με καύσιμα - λιπαντικά.

ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΗΚΟΣ: 65,30m
ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΑΤΟΣ: 6,3m
ΥΨΟΣ (ΑΝΕΥ ΙΣΤΩΝ): 13m
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 1688tn
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 1858tn
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 10,5kns
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 21kns

Πηγή: voria.gr

Δημοσιεύτηκε στις Σεπτέμβριος 10th, 2018


Σχόλια