Pellanet

Οδικός άξονας Χαλκηδόνας- Γιαννιτσών- Έδεσσας

Απάντηση σε ερώτηση του Γιώργου Καρασμάνη για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα, έδωσε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ως γνωστόν, η δημιουργία του οδικού άξονα Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα έχει αποτελέσει από την πρώτη στιγμή της εκλογής του πρώτη προτεραιότητα στην κοινοβουλευτική δραστηριότητα του Γιώργου Καρασμάνη. Με Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας πέτυχε το 2007 την έγκριση 5 εκατομμυρίων ευρώ από το Γ΄ΚΠΣ για να γίνουν οι μελέτες του έργου. Το 2009, επίσης με Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, είχαμε επίσημη απάντηση ότι ολοκληρώθηκαν όλες οι μελέτες και ότι βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης και η μελέτη περιβαλλοντικών όρων και ότι εντός του Α΄τριμήνου του 2010 θα έχει δημοπρατηθεί η κατασκευή του οδικού τμήματος Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά, ενώ το τμήμα Μαυροβούνι- Έδεσσα το Β΄εξάμηνο του 2010.
Την ίδια θέση ακριβώς υποστήριζε και η σημερινή Κυβέρνηση, η οποία τον περασμένο Οκτώβρη διαβεβαίωνε ότι ολοκληρώνεται η μελέτη των περιβαλλοντικών όρων και θα έχουμε αμέσως δημοπράτηση.
Τέσσερις μήνες μετά, στις 13-01-2011, το ίδιο Υπουργείο με απάντηση σε σχετική ερώτηση λέει ότι, ναι μεν ολοκληρώθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών όρων, αλλά εκκρεμεί μία άλλη μελέτη κτηματολογίου, η οποία λένε ότι θα ολοκληρωθεί άμεσα. Και ότι αμέσως μετά από αυτό θα δημοπρατηθεί το οδικό τμήμα. 
Όσον αφορά στον ισχυρισμό ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν είχε διασφαλίσει τις αναγκαίες πιστώσεις παρά υπήρχαν ενδεικτικά εγγεγραμμένα 120 εκατομμύρια ευρώ γενικά για οδικούς άξονες της Κ. Μακεδονίας, αυτός αποτελεί εύσημο για την Κυβέρνησή μας, καθώς αποδεικνύει ότι επίσημα είχε εγγράψει το σχετικό κονδύλι και υπάρχει μάλιστα έγγραφο της τότε ηγεσίας του Υπουργείου που δέσμευε τα λεφτά για το συγκεκριμένο έργο. Και πρόκειται για ένα έγγραφο που κατ' επανάληψη έχει καταθέσει ο Γιώργος Καρασμάνης επίσημα στα πρακτικά της Βουλής.
Στην απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, εμπεριέχεται και το άλλο μεγάλο ζήτημα που αφορά το Φράγμα Αλμωπαίου και το οποίο δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του, αλλά στο συνερωτώμενο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Επ' αυτού ουδεμία επίσημη απάντηση υπάρχει, δεδομένου ότι η ηγεσία του συγκεκριμένου Υπουργείου κωφεύει και δεν απαντά στις ερωτήσεις του Βουλευτή, έχοντας παγώσει τη δημοπρασία της μελέτης της οποίας επίσης η χρηματοδότηση ήταν εξασφαλισμένη από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Ας μην εφησυχάζουν πάντως. Θ' αναγκαστούν σύντομα να δώσουν λεπτομερείς εξηγήσεις στην ολομέλεια της Βουλής. Παρατίθεται η επίσημη απάντηση του αρμοδίου Υπουργείου της κατασκευής του οδικού άξονα Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα:
« Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής ερώτησης σας πληροφορούμε τα εξής:
Α) Στον οδικό άξονα Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα οι μελέτες εκπονούνται από το ΥΠΟΜΕΔΙ.
1. Στο τμήμα Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά έχει εγκριθεί η μελέτη Περιβαλλοντικών όρων και εκκρεμεί μόνο η μελέτη κτηματολογίου, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα. Μετά την ολοκλήρωσή της θα υποβληθεί το σύνολο των μελετών για να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό 140 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 20 εκατ. ευρώ αφορούν σε απαλλοτριώσεις.
2. Το τμήμα Μαυροβούνι- Έδεσσα βρίσκεται σε στάδιο μελέτης ενώ παράλληλα έχει υποβληθεί στην ΕΥΠΕ η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, όπου διαπιστώθηκαν ελλείψεις. Έχει ζητηθεί από τον μελετητή η κάλυψη αυτών των ελλείψεων. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 90 εκατομμύρια ευρώ και 15 εκατ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις. Εκτιμάται ότι το τμήμα αυτό θα μπορεί να προκηρυχθεί μέσα στο 2011.
Όσον αφορά τη χρηματοδότησή τους, η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν διασφάλισε τις αναγκαίες πιστώσεις. Υπήρχαν εγγεγραμμένα ενδεικτικά 120 εκατομμύρια ευρώ γενικά για οδικούς άξονες της Κ. Μακεδονίας, τα οποία το Υπουργείο δέσμευσε μόνο για το Ν. Πέλλας.
Επί πλέον δεσμεύτηκε από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου, ένα αρκετά σημαντικό ποσό, για τη δημοπράτηση των δύο έργων, που ίσως καλύψει το συνολικό κόστος των έργων μετά τις εκπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση θα διασφαλισθούν οι πόροι και των δύο αυτών τμημάτων του εθνικού δρόμου Θεσσαλονίκης- Έδεσσας.
Β) Για τον οδικό άξονα Σκύδρα- Νάουσα- Βέροια κατασκευάζεται το έργο «Οδικός άξονας Βέροια- Νάουσα- Σκύδρα αποπεράτωση τμήματος Πατρίδα- Νάουσα» ένα τμήμα του οποίου υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας 2000-2006, το δε υπόλοιπο τμήμα του εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα « Μακεδονία-Θράκη 2007-2013 » ως έργο «γέφυρα», με συνολική δημόσια δαπάνη 63.400.000 ευρώ και επιλέξιμη δημόσια δαπάνη 19.250.000 ευρώ και υλοποιείται. Επίσης στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας 2000-2006 έχει χρηματοδοτηθεί η μελέτη του οδικού άξονα Κοπανός- Σκύδρα.
Γ) Το Φράγμα Αλμωπαίου είναι ένα αρδευτικό έργο και ως εκ τούτου εμπίπτει στο «Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης » του συνερωτώμενου Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ

Δημοσιεύτηκε στις 28 Ιανουαρίου, 2011


Σχόλια